niedziela, 6 stycznia 2019

szelest wiatru

nie życzyłeś mi
obłoków
pod stopami
ani kubka
ciepłej miłości
dla serca
nie życzyłeś mi
otwartych drzwi
oczu czy serca
ani ciszy w dłoniach
nie życzyłeś mi
intensywności ciepła
słońca
ani żebym nie zgubiła
rozsądku, butów, duszy
dobrego człowieka
na wybojach drogi
niebieskości w oczach
rozpalonej
i czerwieni w sobie
rozmodlonej
nie życzyłeś mi czasu
na drobiazgi nieistotne
zrywane do bukietu
na stół śniadaniowy
i bezgranicznych marzeń
do bezmiaru zachłanności
zjadanych nocą
zbieram spełnione 
tobą życzenia
i układam na półkach
w kanty
wykrochmalone
zapachem kwiatów
nic nie znaczące 
wiersze

Andrei Belichenko
(httpspl.pinterest.compin336925615867427719)

10 komentarzy:

  1. Wobec takich słów można tylko pochylić głowę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo dać się im ponieść jak szelestowi trawy trącanej przez wiatr...

      Usuń
  2. Wiersze znaczą tyle co kocham. Płyną z głębi serca, nawet jeśli ukochana osoba, nie życzy nam wcale miłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiersze… mogą znaczyć wiele lub nic. Zależy kto co w nich znajduje kiedy czyta.

      Usuń
  3. czytam i czytam i choć chcę coś napisać, to nie potrafię.
    wystarczyło na chwilkę zapomnieć o obojętności i pozwolić Twoim słowom...
    a teraz słowa i chwilka i ja... cóż - pogrążyłem się.
    sprawiłem, że plastelina zazdrości mi miękkości. nie spodziewałem się aż tyle po sobie. dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej... a to się porobiło. Nie chciałam Cię pozbawić zdolności pisania i trochę się martwię... bo jak się taka niezdolność uchowa to mnie czytelniczki/cy Twoich opowieści rozniosą na strzęp a ja lubię się w jednym kawałku.
      Całe szczęście, że to chwilowy efekt.

      Usuń
  4. Nic nie znaczące? Dla kogo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są tacy, którzy widzą w nich tylko westchnienie chwili.

      Usuń
    2. Westchnienia chwil są równie cenne lub cenniejsze...

      Usuń
    3. Wiersze to taki materiał, z którego - zdaniem niektórych - niewiele się uszyje. Ani się w to ubrać, ani stołu przykryć się nie da.

      Usuń