piątek, 26 października 2018

niezmienność

...
Czy wiesz jak to jest żyć z nim na stałe? W małżeństwie, którego nie da się przerwać? Jest wczepiony tak pierwotnie, że stał się naturą dnia powszedniego i świętem. I już nie wiem jak to jest, kiedy go nie ma...  Moja skóra. Wkładana latami od środka tak, że przywarła do mnie szczelnie i sama już nie wiem co jest moje a co jej. Ta powłoka niezmieniana... Moje ja. W komórce,w myśli, w czynie. To najpierwsze, najistotniejsze i decyzyjne. O które opiera się cały ciąg zdarzeń zwanych moim istnieniem.

Nie mówię. Bo i o czym. Jak wyjaśnić, że wgryza się we mnie każdego dnia - bez mojego sprzeciwu. Ma do powiedzenia wszystko - ja milczę. Nie masz takiej wyobraźni - jeśli cię nie dotyka palcami wczepienia na stałe - więc wolisz nie słyszeć. Nie wpuszczać i zapominać o moim świecie.

Czasem skulona w sobie - tym ja, które jeszcze jest - jestem. Pozbawiona wszystkiego, naga i drżąca. Bez siły, którą tak lubisz wkładać w moje ręce. Po prostu sobą - tą marną pozostałością , bez niego.
Nie umiem być. Umiem tylko współistnieć i kiedy na chwilę mnie uwalnia - nie mam już wzroku. Przewracam się o codzienność nieznaną zupełnie. Bo bez niego przez chwilę. Bo to on jest moim oparciem i moim właścicielem. Nie potrafię sama. Nie mam nic. Zgubiona szukam wtedy z niepokojem dlaczego go nie ma. 
Miłosiernie wraca...
... i mówi mi co, kiedy, jak mam zrobić lub nie. To on wchodzi w każde słowo, które wypowiadam...

Ból. Czy wiesz jak to jest żyć z nim na stałe?
Jestem...
...milczeniem.


Imagine Dragons - Natural 

Czy utrzymasz się w szeregu?
Kiedy każdy poddaje się lub rezygnuje, powiedz mi.
Na tym świecie
Nic nie przychodzi bez konsekwencji i kosztów, powiedz
Czy gwiazdy ześlą Ci cud?
Czy niebiosa wkroczą? Czy zbawią nas od grzechów?
Bo mój świat, stoi niewzruszony
To cena, którą musisz zapłacić
Zostaw za sobą ból, odrzuć go
Kolejny wytwór współczesności:
"Lepiej być łowcą, niż ofiarą"
Teraz stoisz nad przepaścią, mierząc się z rzeczywistością, bo jesteś
Profesjonalistą
Bijące serce z kamienia
Musisz być taki zimny,
Aby przetrwać na tym świecie
Tak, jesteś profesjonalistą
Dążysz do celu po trupach
Musisz być taki zimny
Tak, jesteś profesjonalistą
Czy ktoś
Pozwoli mi zobaczyć światło w cieniu ciemnych drzew
Co się dzieje?
Patrząc przez szybę, znalazłem błąd w przeszłości, wiedząc że
Jesteśmy przyszłością
Tnij aż zacznie krwawić, w tym świecie bez pokoju,
Zmierz się z odrobiną prawdy, prawdy
To cena, którą musisz zapłacić (...)

4 komentarze: